Zvýšiť spotrebnú daň za naftu na úroveň dane za benzín
Dopad na konsolidáciu
2015:
0,10 % HDP
75,9 mil. €
2016:
0,09 % HDP
78,6 mil. €
Zdroj prepočtov: Národná banka Slovenska
dlhodobo:
0,08 % HDP
Opis opatrenia
Zvýšenie spotrebnej dane za nafty na úroveň benzínu: http://www.benzin.sk/index.php?selected_id=97&article_id=33
Argumenty pre
- Okrem konsolidačného efektu má toto opatrenie aj pozitívny environmentálny dopad: http://www.oecd.org/env/country-reviews/49196350.pdf, http://www.oecd.org/portugal/Portugal%20-%20Reforming%20the%20State%20to%20Promote%20Growth.pdf. Optimalizuje tiež alokáciu zdrojov v ekonomike.
Argumenty proti
- Dopravcovia by po zavedení mýta prestali byť konkurencieschopní, navyše, kamióny by zásadne tankovali v zahraničí, zníženie spotrebnej dane nemalo vážne negatívne dôsledky na verejné financie: http://www.iness.sk/stranka/6010-Znizenie-spotrebnej-dane-z-nafty-je-uspechom.html.
Miera súhlasu

Miera súhlasu hodnotiteľov s opatrením predstavuje súhlas so značnými výhradami.
zdroj: anketa
Priechodnosť
0,2